Η Έβδομη Σφραγίδα (Det sjunde inseglet) είναι ταινία σε σενάριο και σκηνοθεσία του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 στη Σουηδία. Πρωταγωνιστούν οι Max Von Sidoff και Gunar Bjonstradd, ενώ η ταινία ξεχωρίζει για την ασπρόμαυρη φωτογραφία της και την σεναριακή της σύλληψη. Απέσπασε το Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών του 1957. Ο τίτλος αποτελεί αναφορά στο βιβλίο της Αποκάλυψης.
Θέμα
Ο δονκιχωτικός ιππότης Αντόνιους Μπλοκ και ο ιπποκόμος του Γιενς, επιστρέφοντας από τις Σταυροφορίες σε μια Σουηδία αφανισμένη από την πανούκλα, συναντούν το θάνατο. Ο ιππότης του προτείνει μια παρτίδα σκάκι ως τελευταία προθεσμία για να βρει απάντηση στα μεταφυσικά του προβλήματα και κυρίως αυτό της ύπαρξης του Θεού. Αντίθετα ο ιπποκόμος, κυνικός και μηδενιστής, ανακαλύπτει ότι ο φόβος είναι το μοναδικό θεμέλιο της θρησκείας. Όμως η συναναστροφή τους με μια οικογένεια σαλτιμπάγκων που παρά τις γύρω συμφορές, συνεχίζουν να απολαμβάνουν τις χαρές της ζωής, θα αποτελέσει ένα μέγιστο μάθημα και για τους δύο. Η κορυφαία δημιουργία του Μπέργκμαν συγκαταλέχτηκε (όχι άδικα) στις 10 καλύτερες ταινίες από καταβολής κινηματογράφου. Επηρέασε ολόκληρες γενιές δημιουργών με τη βαθύτητα του προβληματισμού της και τη δύναμη των εικόνων της.
Θέμα
Ο δονκιχωτικός ιππότης Αντόνιους Μπλοκ και ο ιπποκόμος του Γιενς, επιστρέφοντας από τις Σταυροφορίες σε μια Σουηδία αφανισμένη από την πανούκλα, συναντούν το θάνατο. Ο ιππότης του προτείνει μια παρτίδα σκάκι ως τελευταία προθεσμία για να βρει απάντηση στα μεταφυσικά του προβλήματα και κυρίως αυτό της ύπαρξης του Θεού. Αντίθετα ο ιπποκόμος, κυνικός και μηδενιστής, ανακαλύπτει ότι ο φόβος είναι το μοναδικό θεμέλιο της θρησκείας. Όμως η συναναστροφή τους με μια οικογένεια σαλτιμπάγκων που παρά τις γύρω συμφορές, συνεχίζουν να απολαμβάνουν τις χαρές της ζωής, θα αποτελέσει ένα μέγιστο μάθημα και για τους δύο. Η κορυφαία δημιουργία του Μπέργκμαν συγκαταλέχτηκε (όχι άδικα) στις 10 καλύτερες ταινίες από καταβολής κινηματογράφου. Επηρέασε ολόκληρες γενιές δημιουργών με τη βαθύτητα του προβληματισμού της και τη δύναμη των εικόνων της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου